O‘quv markazi
Har xil toifadagi xodimlar uchun o‘rtacha o‘qish soatlari
Ko‘rsatkich nomi | Boshqaruv | Mutaxassislar | Ishchilar va boshqa xodimlar | |||
2022 | 2023 | 2022 | 2023 | 2022 | 2023 | |
Soat | 3,080 | 15,276 | 4,320 | 8,042 | 98,718 | 82,618 |
Xodimlar (miqdor) | 65 | 344 | 108 | 186 | 1 914 | 1 437 |
Har xil toifadagi xodimlar uchun o‘rtacha o‘qish soatlari | 62 | 45 | 45 | 43 | 68 | 100 |
Korxonada o‘qitishni tashkil etishni rejalashtirish ishlab chiqarish ehtiyojlarini hisobga olgan holda, shuningdek yangi pedagogik texnologiyalar va qayta tayyorlash va malaka oshirishning noan’anaviy shakllarini ishlab chiqish bilan amalga oshiriladi. Birinchidan, bu sizning biznesdagi ish vazifalarini samarali bajarish uchun qo‘shimcha ko‘nikma va bilimlarga ega bo’lishingizni ta’minlaydi. Bu sanoat ishlab chiqarsih jarayonlari, texnologiyalari va xavfsizlik protokollarini chuqurroq tushunishni o‘z ichiga oladi. Ikkinchidan, trening rahbarlar va mutaxassislarga qazib olish va geologiya-qidiruv sanoatidagi yangi tendentsiyalar, qoidalar va eng yaxshi amaliyotlardan xabardor bo‘lishga yordam beradi. Bu ularga ongli qarorlar qabul qilish va doimiy takomillashtirishga yordam beradi. Umuman olganda, o‘rtacha o‘qish davomiyligi, shu jumladan soatlar 2022 yildan beri o‘zgarmagan. O‘quv jarayonida erkaklar va ayollar ma’lum bir dasturni o‘rganish uchun bir xil miqdordagi soatlarni sarflashadi.
Har bir xodimga jinsi bo‘yicha o‘rtacha o‘qish soatlari soni
Jinsi | Xodimlarni jinsi bo‘yicha o‘qitish soatlari soni, soatlar | Korxona xodimlari soni, kishi | Har bir xodimga jinsi bo‘yicha o‘rtacha o‘qish soatlari soni | |||
2022 | 2023 | 2022 | 2023 | 2022 | 2023 | |
Erkaklar | 103,872 | 101,651 | 7,499 | 8,075 | 14 | 13 |
Ayollar | 2,246 | 4,285 | 873 | 883 | 3 | 3 |
Hammasi | 106,118 | 105,936 | 8,372 | 8,958 | 17 | 16 |
Hozirgi vaqtda laboratoriya ma’lumotlarini boshqarishning avtomatlashtirilgan tizimini (LMAB) ishlab chiqish va joriy etish hamda “Uran va noyob metallar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazining geologiya laboratoriyasini raqamlashtirish munosabati bilan korxonada LMAB tizimidan foydalanish uchun mas’ul xodimlarni tayyorlash ishlari olib borilmoqda. Bundan tashqari, kompaniya 15 nafar xodimni o‘z ichiga olgan buxgalteriya xodimlariga xalqaro standartlarga muvofiq sertifikatlangan moliyaviy hisobot kurslarini o‘tash imkoniyatini berdi. 3 oylik kurslar natijalariga ko‘ra ACCA xalqaro assotsiatsiyasi (DipIFR) sertifikatlari berildi.
Har bir seminar va o‘quv tadbirlarini tugatgandan so‘ng, korxona Ijro organi uchun olti va 11 oylik natijalarni sarhisob qiladigan hisobot tayyorlaydi. Ushbu hisobot o‘qitish usullari va ta’lim dasturlarining mazmunini muntazam ravishda takomillashtirish maqsadida tuzilgan.
O‘quv markazi to‘g‘risidagi Nizomga ko‘ra, ushbu markaz muhandislik va texnik xodimlarni, shu jumladan menejerlar va mutaxassislarni tayyorlash va xodimlarni amaliy kasblarga o‘rgatish uchun javobgardir. Korxonada o‘qitish dasturi rahbarlarning so‘rovlariga qarab guruh va individual darslarni ta’minlaydi.
Shaxsiy mashg‘ulotlar tegishli kelishuvlar asosida tashqi ta’lim tashkilotlarida o‘qitishni o‘z ichiga olishi mumkin. Soatlar soni va o‘qitilgan xodimlar soni to‘g‘risidagi ma’lumotlar tegishli qoidalarga muvofiq alohida qayd etiladi. Ushbu yondashuv korxonada o‘quv dasturining samaradorligini aks ettiruvchi to‘liq va tuzilgan hisobotni tayyorlashni ta’minlaydi.
2022-yilda malaka oshirish va kasbiy tayyorgarlikdan o‘tgan xodimlarning umumiy soni 2087 kishini tashkil etdi. Ularning aksariyati 1900 dan ortiq ishchi-xodimlardan iborat bo‘lib, ishlagan soatlarning 90% dan ortig‘i ushbu toifadagi xodimlarga to‘g‘ri keldi. Rahbarlarni o‘qitish uchun sarflangan o‘rtacha soat 62, ishchilar uchun esa o‘rtacha 68 soatni tashkil etdi. 2022-yilda “Navoiyuran” davlat korxonasi xodimlarini o‘qitishga sarflangan umumiy vaqt 106 118 soatni tashkil etdi.
2022-yilda har bir xodimga jinsi bo‘yicha o‘rtacha yillik o‘qish soatlari soni
Jinsi | Xodimlarni jinsi bo‘yicha o‘qitish soatlari soni | Korxona xodimlari soni, kishi | Har bir xodim uchun yiliga o‘rtacha o‘qish soatlari jinsi bo‘yicha |
Erkaklar | 103 872 | 7 499 | 14 |
Ayollar | 2 246 | 873 | 3 |
Hammasi | 106 118 | 8 372 | 17 |
Kompaniyadagi erkaklar sonining ustunligi (xodimlarning umumiy sonining taxminan 90%), ayniqsa ishchilar orasida, 2022-yilda erkaklar uchun o‘rtacha yillik o‘qish soatlari 14 soatni tashkil etdi, ayollar uchun esa bu ko‘rsatkich 3 soatni tashkil etdi. Shuni ta’kidlash kerakki, o‘quv jarayonida barcha xodimlar jinsidan qat’i nazar, bir xil miqdordagi o‘quv soatlaridan o‘tadilar.
Kelgusi davrlar uchun rejalar
● Malakali ishchi kuchi yetishmasligi yoki mehnat munosabatlaridagi muammolar bilan bog‘liq xatarlarni boshqarish uchun inson kapitalini jalb qilish, ushlab turish va rivojlantirish bo‘yicha tashabbuslarni ishlab chiqish.
● Xodimlarning qoniqishini baholash, takomillashtirishni talab qiladigan sohalarni aniqlash va vaqt o‘tishi bilan taraqqiyotni baholash uchun xodimlarni jalb qilish bo‘yicha muntazam so‘rovlarni o‘tkazish.
● Xodimlarni boshqarishning joriy modelini, shu jumladan tashkiliy tuzilmani, xodimlar sonini, jarayon modelini va IT arxitekturasini har tomonlama diagnostika qilish.
● Korxonada kadrlar almashinuvini tahlil qilish asosida doimiy va yarim kunlik ishchilarni ushlab turish dasturlarini ishlab chiqish.
● Har yili boshqaruv samaradorligini individual va yoki guruhli baholashni amalga oshirish.
● Korxonaning yuqori rahbariyati va xodimlari uchun xilma-xillik va inklyuzivlik bo‘yicha treninglar o‘tkazish.
● Xavfsiz ish muhitini ta’minlash va tashkilot bo‘ylab xavfsizlik madaniyatini targ‘ib qilish uchun mehnatni muhofaza qilish va xavfsizlik bo‘yicha treninglar orqali xodimlarning malakasini oshirishni davom etish.
● Xodimlarni jalb qilish va ularning imkoniyatlarini kengaytirish strategiyasini ishlab chiqish, shu jumladan muntazam aloqa kanallari, fikr-mulohaza mexanizmlari va xodimlarning qaror qabul qilish jarayonlarida ishtirok etish imkoniyatlari.
● Xodimlar uchun aniq martaba yo‘llarini, shu jumladan ko‘nikmalarni rivojlantirish va yutuqlarni tan olish imkoniyatlarini aniqlash.
● Xodimlarning ish faoliyatini samarali baholash va rag‘batlantirish uchun samaradorlikni boshqarish tizimlarini joriy etish, shu jumladan maqsadlarni belgilash jarayonlari, ish samaradorligini tahlil qilish va natijalarga asoslangan rag‘batlantirish.
● Tashkilotdagi asosiy rollarning uzluksizligini ta’minlash va kelajakdagi rahbarlarni aniqlash va rivojlantirish uchun vorislik rejasini ishlab chiqish.